czwartek, 28 czerwca 2012

Ice ice baby - muffiny a la ciepłe lody!


...czyli muffiny wyglądające jak ciepłe lody! :D do tej akcji potrzebne nam będą wafelki na lody :)

SUCHE:
2 szklanki mąki
6 łyżek cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/5 łyżeczki sody oczyszczonej
+ DODATEK: co mamy? wiórki kokosowe? migdały? czekoladowe kulki z lidla? :D sypiemy ich szklankę :) w przypadku wiórek można nawet 1,5 szklanki :)

MOKRE:
200ml mleka
75ml oleju
1 jajko

Standardowy przepis na muffiny, to musi się udać! :D
Bierzemy dwie miski, do jednej wrzucamy wszystko co SUCHE i mieszamy. Do drugiej wszystko co MOKRE mieszamy, najlepiej trzepaczką, szkoda angażować mikser do takiej akcji :)
Wlewamy mokre do suchego i mieszamy łychą, składniki mają się tylko połączyć, grudki są nawet wskazane! Co więcej KLUCZOWE :D

Odpalamy piekarnik na 200stopni.
Łyżeczką nakładamy ciasta do wafelków. Mi wyszło dopiero za trzecim razem, wciąż nakładałam za dużo ciasta i muffin wylewał się z wafelka. Trzeba zapełnić połowę wafelka :) Bałam się też że zanim ciasto wyrośnie wafelek zwilgotnieje od masy, nic z tych rzeczy więc nie ma co się martwić! :)
Wkładamy muffiny do piekarnika, wyjmujemy po 20 minutach :)
Ozdabiamy polewą czekoladową i cukiereczkami. Dla lepszego zamaskowania muffina można zakryć je bitą śmietaną, zaskoczenie będzie bezcenne :D


2 komentarze:

  1. Fantastyczny pomysł! Zrobiłam na próbę i przyznaję, że przeszły moje oczekiwania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi miło! zajrzałam na Twojego bloga, pięknie tam! :D

    OdpowiedzUsuń